Dag 3 Laatste dag Singapore

8 februari 2018 - Singapore, Singapore

Singapore in een woord: contrast. Oud naast nieuw, oosters naast westers. Singapore is een schone, zeer multiculturele stad met architectonisch prachtige wolkenkrabbers.  Voor de natuur moet je er niet heengaan, maar als je van winkelen houdt, hoeft er geen einde aan te komen. Er bestaat grote tolerantie tav de verschillende culturen en godsdiensten. Er schijnt weinig criminaliteit te zijn, we hebben in 3 dg 1politieagent gezien. We hebben ook geen honden (of andere huisdieren) gezien. We vroegen ons geregeld af waar al die 5,6 miljoen mensen zijn die hier op dit kleine stukje land wonen (iets groter dan onze NoordOost polder)? Wonen is erg duur: een 3 kamer appartement varieert van rond 300.000 tot meer dan 6 miljoen Singapore dollar (nu 61euro ct). Het eten is ook multicultureel, lekker en niet duur. Voor 4 euro heb je een erg lekkere avondmaaltijd. De regering handhaaft de wetten en regels zeer streng. Iets op straat weggooien mag niet (de 1e keer 100 dollar boete, de 2e keer 300 dollar), men is verplicht te stemmen en zo zijn er nog vele andere ge- en verboden. De staat zorgt goed voor haar inwoners. Het maakt dat ons algemeen gevoel er een is van steriliteit en een soort ‘1984’ gevoel. Maar het was het bezoek wel waard. En nu op naar Christchurch, NZ

1. Hanneke, Pim:
    8 februari 2018
    Ik vraag mij af hoe jullie je hebben verplaatst in Singapore. Bus, metro, taxi? Volgens mij is Singapore een stad waar je vaak heen kunt gaan om alles te bekijken.

Nu gaat het echte werk beginnen waar jullie naar hebben uitgekeken. Geniet in Nieuw Zeeland van alle mooie plekken. Ik ben benieuwd naar de indrukken.
  2. Jos:
    9 februari 2018
    goed dat jullie in de laatste zin vermelden waar de reis naartoe gaat.
    Veel plezier in mooi NZ.
    Met de camper denk ik?
    Voor je oude dag is het daar ook niet slecht.
    Groet Jos