Auckland

7 maart 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

7/3

De laatste dag van onze reis moesten we helaas het verdrietige bericht over het onverwachte overlijden van Ko vernemen.

Hier waren het mooie dagen. Zowel wat betreft het weer als de activiteiten. Het centrum van Auckland is klein, maar gezellig. Het ligt aan de haven. Auckland is een zeer uitgebreide metropool met 1,5 miljoen inwoners en gebouwd op slapende vulkanen. De stad strekt zich uit over 40km. Er wonen heel veel (rijkere) Chinezen wat de huizenprijzen enorm heeft doen stijgen. Nadat we een stadswandeling hadden gemaakt hebben we contact gezocht met Bepin en Barthie, twee oude bekenden uit Chitambo die in 1995 naar NZ zijn verhuisd. Het was een zeer gezellig weerzien, ook met hun zoon Mickel die ik ter wereld heb helpen brengen. Ze waren bijzonder gastvrij, hebben bij hun lekker gegeten en vandaag heeft Bepin ons meer van Auckland laten zien. Onder andere Devonport, hetgeen zeer de moeite waard is. Vanavond lekker vis gegeten aan de haven en morgen beginnen aan de 24 1/2 uur terugvliegen.