Bay of Plenty

4 maart 2018 - Omokoroa, Nieuw-Zeeland

3/3 Kia Ora (spreek je uit als: Kiora, met klemtoon op de K)

Dat is de welkomstgroet van de Maori’s. Het betekent hallo, welkom, tot ziens, veilige reis. Dus Kia Ora!

We zitten nu even buiten Tauranga. Dat is aan de westkust en heet ook wel de Bay of Plenty. Het was redelijk zonnig vandaag maar met plenty wind en hebben we rondgestruind in Taurango zelf (klein, weinig bijzonders), informatie opgehaald wat er te doen is (ook niet zoveel). Het belangrijkste lijkt een wandeling rond en op Mount Maunganui (gaan we morgen doen) en zwemmen met de dolfijnen. Dit laatste is leuk (vlgs Ger en Mia) en zouden we ook wel willen doen, maar door de wind is het de vraag of dit door kan gaan (ze laten dat de avond tevoren weten). Bovendien wordt Olga snel zeeziek (dan is de lol er wel vanaf) en besloten we om het niet te doen maar de kust en de strandjes onveilig te gaan maken.

4/3

Vandaag een heerlijke dag. Licht bewolkt, lekker zonnetje en warm (25 gr). Dus strandweer. Maar eerst wilden we vulkaan Mount Maunganui beklimmen. Het was even een fikse klim en dus mochten we na afloop aan de boulevard een kop heerlijke koffie ‘ met iets erbij’ nemen. Het is zondag, mooi weer en dus druk. We zagen veel mooie voertuigen voorbij komen. Het was me op zuider eiland al opgevallen dat er veel oude auto’s rondrijden. En met oud bedoel ik uit de jaren 30-40 en 50-60 van de vorige eeuw. Daarnaast hele mooie, rode dure auto’s als Ferrari en andere sportwagens. Daarna naar het strand. Heerlijke middag gehad. Ik zit nu, om 19.30 uur, nog naast onze camper met ontbloot bovenlijf dit te typen. Heerlijk!

Nog even een andere opmerking. Al na de eerste week is de lens van mijn camera kapot gegaan. Ik kan er wel met de telelens foto’s mee maken maar meer ook niet. Dus alle gewone foto’s maak ik met met smartphone. Dit verklaard de soms niet al te beste kwaliteit (hoop ik).