Abel Tasman National Parc

22 februari 2018 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

22/02. Vandaag naar Abel Tasman National Parc. Is een van de kleinere parken met 225 km2. De bedoeling was rond te toeren en wandelingen te maken. Helaas, voor ons en de NZ-ers heeft Gita hier wel huisgehouden en waren de wegen geblokkeerd. Alternatief was Kaiteriteri, een klein plaatsje aan de Tasman bay. Daar mooie wandeling gemaakt en later lekker geluierd aan het strand. Het weer is goed.  Regelmatig bewolking, maar vaak klaart dat in de middag op. Eind van de middag dan weer meer wind en bewolking. Tijdens de zon kan de temperatuur oplopen tot 22-24 gr, onder bewolking denk ik niet meer dan 18-20 gr. ‘s Nachts is het gemiddeld 12-14 gr. Afgelopen nacht heeft het weer flink geregend.

Even iets over het rijden. Links rijden valt reuze mee. Alleen als ik op een parkeerplaats stop en iemand dan wil laten passeren vergis ik me nog wel eens. De maximum snelheid in NZ is 100 km/uur en iedereen houdt zich er keurig aan. Vrachtwagens en grotere campervans, zoals de onze, mogen maximaal 90 km/uur. De mensen, en dus ook de automobilisten zijn erg vriendelijk en gericht op toerisme. Van toerisme moet de economie het de komende jaren dan ook gaan hebben. Schapenteelt loopt blijkbaar op zijn eind, hoewel er nog genoeg boerderijen met massa’s schapen te zien zijn.