Momorangi Bay

23 februari 2018 - Momorangi Bay, Nieuw-Zeeland

Nadat we het centrum van Nelson hebben bezocht zijn we doorgereden naar Momorangi Bay aan de Malborough Sounds.

Nelson heeft een gezellig centrum en een zeer fraaie Anglicaanse kerk. Kopje koffie gedronken, inkopen gedaan en 2 uur later zaten we dus hier op een zonovergoten plek aan deze baai. In het water werd een Stingray gezien (wat een grote vis) en zwemmen er kleine witte kwalletjes. Zelf heb ik ook maar even gezwommen. Het water is helder (dus zie je enge beesten wel aankomen, hoop je) en niet koud.

Wat ons onder meer opvalt in NZ zijn de brede wegen in de steden en dorpen (doet zeer Amerikaans aan) en er zijn overal, schone!, publieke toiletten. Heerlijk voor de dames.

Wifi is niet overal beschikbaar of duur. Per locatie NZ$ 5,- voor 24 uur en max 1 of 5 GB, waarbij je zodra je weggaat er geen gebruik meer van kan maken (gaat via hotspot). Omdat we meestal maar 1 nacht ergens verblijven zou het dus NZ $ 5,- per dag kosten. In Olga’s telefoon hebben we een prepaid kaart gestopt met nu 2 GB en 300 belminuten. Met de prepaid kaart hadden we eerst nog een miskoop gedaan. We kochten deze in een supermarkt in Dunedin maar kregen hem maar niet geactiveerd. In Te Anua wees iemand ons erop dat de prepaid kaart in 2001 expired was!. Dus moest de kaart opgewaardeerd worden en was toen tweemaal zo duur.

In Nelson naar een Vodafone winkel gegaan die, heel netjes, de verloren Mb’s en telefoontikken op het kaartje erbij schreef. En nu maar veel gaan bellen, vraag is alleen naar wie?

Morgen naar Picton om de ferry van 10.45 uur naar het Noordereiland te halen