Te Anau en Milford Sound

15 februari 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Twee dagen geleden in Te Anau aangekomen. Kamperen in Holiday Park Lake  View. Grote mooie camping met uitzicht op het meer, zoals de naam reeds verraadde. Dit is het fjorden gebied in zuid west NZ. Met Zuidpunt van Zuid Amerika en Tasmanie het meest zuidelijke gelegen bewoonde gebied in de wereld. Gisteren naar de fjord Milford Sound geweest. Was een prachtige dag, 22gr en zon. Hiermee hadden we geluk want dit is ook een van de natste streken in de wereld, gemiddeld valt hier 9 tot 10 mtr regen per m2 per jaar (meters dus en geen mm of cm). Het was indrukwekkend. De rit ernaar toe en terug was ook leuk mede door interessante feiten die de chauffeur van de bus wist te vertellen. Vandaag een stukje van de Keppler track gelopen. In zijn geheel is dit een 4-daagse wandeltocht van Te Anau naar Milford Sound. De tocht eindigt bij Sandfly Lake, waar je, vlgs onze chauffeur, bijna letterlijk wordt opgegeten door de zandvliegen. Wij liepen onder meer door een prachtig, feeriek aandoend, woud. Verder tijd voor klerenwassen, water lozen en bijvullen, lezen, etc. Genieten dus! Morgen naar Queenstown