Lake Hawea

16 februari 2018 - Albert Town, Nieuw-Zeeland

Lake Hawea

We zitten nu op een camping aan Lake Hawea. Een prachtig blauw-groen gekleurd meer omgeven door de bergen van de NZse Alpen. Het waait hard, maar de zon schijnt. Eigenlijk was de planning dat we de nacht in Queenstown zouden doorbrengen. Een toeristisch plaatsje waar veel te doen is: Bungy jumpen (hier vlabij ligt de Kawarau brug waar ooit voor het eerst ter wereld gebungyjumpt werd), wildwaterraften, canoying, skydiven, hanggliden etc. Begrijpelijk dat we dit niet wilden overslaan. Blijkbaar dachten meer mensen hier zo over, want bij het binnenrijden van Queenstown belandden we in een file van ruim 1 km tot aan het centrum. Met onze camper van ruim 7 mtr was een parkeerplaats vinden waarschijnlijk uren werk. Vandaar dat we besloten door te rijden naar Wanaka (klein verder niet bijzonder dorpje) en vandaar naar dit meer. De tocht vanuit Te Anau voerde over de bergen, vanuit het midden van zuider eiland naar de westkust. Een prachtige rit met fraaie vergezichten. Morgen gaan we naar Fox Glacier. Een rit van circa 270 km over bergpassen met een verwachte duur van 5 uur .