De Ferry naar Wellington

25 februari 2018 - Lower Hutt, Nieuw-Zeeland

Vanuit Momorangi Bay was het 30 minuten langs een zeer bochtige bergweg rijden naar Picton. De overtocht per Ferry verliep rustig door het kalme weer. Duurde 3 uur en had mooie vergezichten.

Wellington is de hoofdstad van NZ en we belandden dan ook gelijk in een file langs de boulevard (Esplanada). Het is zaterdag, mooi weer dus waarschijnlijk veel strandgangers.

Vandaag, zondag 25/02 Wellington in geweest. Het heeft een klein, compact centrum met de onontbeerlijke wolkenkrabbers. Eerst zijn we naar Te Papa, het museum van NZ geweest. Het is een fraai gebouw met tentoonstellingen over het ontstaan van NZ en de geologische krachten die er spelen. Hiermee wordt bedoeld de vele, slapende, vulkanen en de vele aardbevingen (wel 100 gemiddeld per jaar) omdat NZ op de grens van de EurAziatische plaat en Australische plaat ligt. Ik weet nu alles over horizontale en verticale aardbevingen, waarvan de laatste veroorzaakt kunnen worden door splitsingen of botsingen. Verder was er een afdeling over de cultuur van de Maori’s, over de NZse oorlogen en de invloed van de mens op het land. Was zeer interessant en we zijn er ruim 3 uur zoet geweest. Een aanrader dus. Daarna wat rondgewandeld in het haven gebied dat vol staat met kunstwerken en kleine winkeltjes.

Het weer was half bewolkt en er stond een zeer harde wind. Tja je kunt niet alles hebben. Morgen lange rijdag naar Tongariro NP

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anke Keuning:
    25 februari 2018
    Hoi Frank en Olga, Leuk om jullie te volgen. Er komen dierbare herinneringen op aan onze tijd daar. Jullie volgende stop in Tongariro NP was een van de hoogtepunten voor mij destijds. Schitterende tochten daar gelopen door uitermate ruig gebied met de kenmerkende vulkanen als markeringspunt. Volgens mij deden we daar de bekende Tongariro Crossing , een goede dag lopen. Erg de moeite en inspanning waard! Have fun, Anke
  2. Anke Keuning:
    27 februari 2018
    In antwoord op jullie vraag: Wij hebben in 1982 gewerkt in de Solitaire Lodge aan het Lake Tarawera, nabij Rotorua. Een schitterende plek waar we samen alles verzorgden: maaltijden bereiden en serveren, inkoop, room service, schoonmaak, grasmaaien, groententuin etc. We waren de enige personeelsleden destijds.... 3 maanden lang. Een exclusieve plek voor the very rich die daar een paar dagen kwamen om fly-fisfing te doen met de eigenaar van de lodge ( forellen vangen). Veel verdiend toen om vervolgens weer een half jaar te kunnen backpacken . Wie weet bestaat de lodge nog. De eigenaar van destijds ( Reg Turner) is inmiddels naar een andere idyllische plek vertrokken overigens. Wij hebben nog steeds contact met hem.